اشعار ( امیر حسین مقدم )

اشعار ( امیر حسین مقدم )

شعر و ادب پارسی
اشعار ( امیر حسین مقدم )

اشعار ( امیر حسین مقدم )

شعر و ادب پارسی

آه ای غزل بر من ببار ، امشب شب یلدا شده ( امیر حسین مقدم )


غزل یلدا


آه ای غزل بر من ببار ، امشب شب یلدا شده 
ایران و ایرانی چومن از هر کران پیدا شده

ایران و ایرانی ببین، مخمور ساغر پیش توست 
گوساقی مه روی را ، روی خماران واشده

آه ای غزل من راویم ، گو تا چه گویم خلق را 
گر تو نخواهی چون منی ، کی شاعری گویا شده

یلدا ندارد شوق پیش، کشتند یلدا را وخویش 
باری مسیحادم تویی، آری مسیحا ماشده

آه ای غزل بر من ببخش، گر کم سراغت میروم 
تومیشناسی خانه‌ام ، بخشش ز سسرورها شده

ایرانیم، ایرانیم، درگیر سرگردانیم 
مستم؟ خمارم؟ ساقیا ، این پرسشی گویا شده

من زنده ام از مهر تو ای مادرایران زمین
یک جرعه از جام جمت بر کام ما پیدا شد

 

امیر حسین مقدم
29 / آذر / 1391

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.